close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בצה"ל חוששים: פיגוע מסיני בזמן ההפגנות נגד מורסי

מערכת שורשכ תמוז, תשעג28/06/2013

שנה לאחר עליית האחים המוסלמים לשלטון במצרים, התושבים רחוקים מלהיות שבעי רצון מהמשטר האיסלאמי ומהדרך שבה מורסי מנהל את המדינה. בעיות כלכליות חמורות.

שנה לאחר עליית האחים המוסלמים לשלטון במצרים, התושבים רחוקים מלהיות שבעי רצון מהמשטר האיסלאמי ומהדרך שבה מורסי מנהל את המדינה. בעיות כלכליות חמורות, אבטלה, אינפלציה מרקיעת שחקים וקריסת ענף התיירות - אלו רק חלק מהדברים שמטרידים את המפגינים. אתמול דווח, כי 18 מיליון אזרחים, חתמו על עצומה הדורשת את סילוקו של מורסי. הלילה (יום ו') באתר האינטרנט של מפלגת החירות והצדק של האחים המוסלמים דיווחו כי חבר התנועה נהרג ועוד 30 נפצעו במתקפה על מטה האחים המוסלמים בעיר א-זקאזיק בצפון המדינה.
word-spacing: normal;">
מתנגדי הנשיא מתכוננים למה שכבר זכה לשם "מהפכת 30 ביוני". "אני נחוש יותר מאי פעם להפגין בתאריך זה, ולדרוש את הדחת הנשיא, שהוא אדם בלתי אחראי לחלוטין", אמר חאלד דאוד, דובר מטעם קבוצת מפלגות ליברליות.
"זו המהפכה השנייה", טען אחמד סעיד, אחד ממנהיגי האופוזיציה. "חצי הגמר נערך ב־25 בינואר, 2011. הגמר הגיע עכשיו. אני לא יודע כמה זמן זה ייקח, אבל מורסי יפנה את מקומו - ואחרי 30 ביוני, מצרים כבר לא תהיה אותה המדינה".
כך או כך, ניכר ששני הצדדים כבר מצחצחים חרבות: ראשי הצבא הזהירו את הנשיא מורסי כי אם חמושים פעילי האחים המוסלמים ינסו לפגוע במפגינים, הצבא יגיב נגדם ביד קשה.
 

בתוך כך, בישראל נערכים להפגנות באזור נגד נשיא מצרים מורסי, וכבר ביום ראשון הקרוב יתקיימו ברצועת עזה ובחצי האי סיני הפגנות נגד מוחמד מורסי. בצה"ל חוששים כי במהלך ההפגנות ינסו גורמים מהג'יהאד העולמי הפעילים בחצי האי סיני לנצל את האווירה המתוחה להוצאה לפועל של פיגועים נגד מטרות ישראליות סמוך לגבול, או בעורף ישראל. זאת, למרות המדיניות הקשוחה שנוקט מורסי באמצעות הצבא והמשטרה נגד מפעילי המנהרות וצירי ההברחות, שמתחילים בתעלת סואץ ונפרשים לאורך חצי האי סיני - עד רפיח הפלסטינית.  
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה